Marketing en ondernemen (Handel)

Interesseert bedrijfseconomie jou? Ben je geïnteresseerd in de handelswereld? Wil je ook een algemene taalopleiding? Werk je graag met de computer? Dan is deze richting iets voor jou.

De studierichting Marketing & Ondernemen (vorige benaming: handel) biedt een brede commerciële opleiding. De nadruk ligt op het vak bedrijfseconomie (9 uur). Hier leer je een handelsonderneming kennen in al haar facetten, bv. de kenmerken van een goed ondernemer en zijn relaties tot de andere stakeholders: klanten, leveranciers, overheid, banken, buurtbewoners, … Ook de belangrijke aspecten bij de oprichting van een onderneming en de marketing ervan (product, plaats, prijs, promotie) komen aan bod. Dit alles wordt zowel theoretisch als praktisch benaderd.

Je raakt vertrouwd met commerciële en administratieve verrichtingen zoals aankoop en verkoop, voorraadadministratie, … Boekhouden is hier slechts een onderdeel van een ruimer economisch geheel. Daarnaast kom je in het vak bedrijfseconomie meer te weten over recht, zakelijke communicatie en toegepaste informatica. Je leert er werken met het geïntegreerd kantoorpakket Office. Ten slotte krijg je ook een stevig pakket talen. De nadruk ligt hier op toegepaste talenkennis (vaardigheden) in relatie tot de bedrijfseconomische wereld.

Wat verwachten wij van jou?

  • Bijzondere interesse hebben in bedrijfseconomie.
  • Commercieel ingesteld zijn.
  • Graag met computer werken.
  • Ordelijk en nauwkeurig werken.

Lessenrooster

Terug naar het volledige studieaanbod


Studieaanbod tweede- en derde graad